Bada

Idag har Natalie badat i simhall för första gången. Natalie, jag, Magnus, Ida och Stina va till Gimo för att bada lite. Natalie älskar ju att bada så hon tyckte att det va jättekul fast det va lite kallt. Vi badade inte så länge hon och jag då hon började hacka tänder till slut. Då virade vi in oss i handduken och tittade på när pappan våran, Stina och Ida badade. Va nästan lika kul det.
När vi sen duschade efter badet ville inte Natalie sluta. Hon tyckte nog att det va riktigt varmt och skönt. Vände sig in mot duschen så fort den stannade eller hon hamnade för långt ifrån. Sötunge!

Efter badet åkte vi till Bettans café och tog oss en fika. Jag verkligen ÄLSKAR hennes kolabollar. Så om ni har vägarna förbi Gimo så sväng in på Bettans och prova dom. Fast ta inte alla, ifall jag råkar komma efter er! :)

När fikat va slut va det dax för Stina och Ida och åka hem till en klantig pappa Jonny som hade låst sig ute. Men dom fick i alla fall ett tak skottat... ;) Ha ha!!!
Vi åkte till Östhammar då Magnus skulle dit och köra in grävmaskinen i garaget så den hinner tina tills han ska fixa med den på måndag.
Som vanligt pratades det en massa så det som borde tagit max 10 min tog typ en 45 min! ;) Men jag tycker om dom flesta på firman så det är ingen fara. Jag satt faktiskt och prata jag med. Natalie satt ute i bilen och sov så hon va inte så social. Va jobbigt att bada och fika.

När vi kom hem ställde sig Magnus vid spisen och kokade ihop en fläskfilé gryta med bacon, champinjoner och ädelost. Till det fick vi hemmagjorda potatisklyftor, sallad och (halvhemmmagjorda) vitlöksbröd. Han tog vanliga baguetter som han skar en skåra i och la i eget vitlökssmör. Gott gott!!!

Nu är det dax för fisan att sova och jag ska försöka mysa ner mig i soffan med min älskling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0