Roslagsloppet

Natten till igår fick jag och Natalie sova ensamna hemma. Magnus va och skruvade med båten. Va nåt som gick sönder så dom fick skruva hela natten. (Kan ju tillägga att dom dessutom alltid är ute i sista minuten med allting)Dom hade väl skruvat till 3 och sen ringde klockan igen 5.30. Magnus tyckte att det va lite onödigt att åka hem och missa 1 timmes sömn så han sov på soffan hemma hos Thomas och Kerstin.

På fm åkte jag och Natalie till Norrskedika till bakluckeloppisen. Gick en snabb vända men hittade inget som tilltalade mig. Såg ett par fina väggljusstakar för 40 kr som jag ville ha, men hejdade mig och intalade mig själv att jag egentligen inte behövde dom. Så jag åkte därifrån tomhänt. Inte likt mig! ;) Men bra för plånboken...

Vi åkte sen vidare till Öregrund för att kolla på målgången av Roslagsloppet. Mötte upp mamma och hennes karl också.
Magnus och Thomas kom på en tredjeplats i år. Va väl bra eftersom dom inte hunnit provköra nåt. Förra året kom dom tvåa.

Här är båten dom åker med:





Bilder från prisutdelningen:



(Magnus i vit t-shirt i mitten. Thomas bredvid honom till vänster)



Vi glömde Natalies små hörselkåpor så vi fick låna ett par som va för vuxna. Hon såg ut som Musse Pigg, men hellre det och att hon fick behålla hörseln...

Efter prisutdelningen åt vi middag tillsammans med Thomas och Kerstin och deras två barn Ira och Tora.
Sen åkte vi hem. Vi va trötta och det va inte så fint väder heller så vi struntade i öltältet i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0