Måndag hela dan

Inatt vaknade Natalie av att hon inte kunde andas stackarn. Helt plötsligt hade hon blivit jättesnorig. Bara rann ur näsan på skruttan. :(

Vi gick upp och torkade näsan x-antal gånger, bullade upp huvudändan av sängen och sen försökte vi somna om. Va inte det lättaste då hon va jätteledsen och trött. Ville ha sin napp men så fort hon började snutta på den va hon ju tvungen att andas med näsan, vilket va nästintill omöjligt, så vi försökte utan och efter en stund gick det. Hon sov sen gott resten av natten.
Tyckte synd om Magnus att behöva va vaken halva natten. Sa till honom att han fick lägga sig uppe om han ville så han fick sova. Men han ville inte. Han fick väl max 5 timmars sömn inatt stackarn. Får lägga sig tidigare idag...

På förmiddagen idag har vi varit på kyrkis. Dom öppnade igen idag. Va inte alls så mycket barn som jag trodde det skulle vara. Men de som va där trivdes bra i alla fall. Vissa barn hade ju blivit hur stora som helst över sommaren.
Natalie satt och lekte en stund med en "pop upp"leksak med djur som lät. Men sen fick hon för sig att hon skulle upp och gå så då gick vi en bit och då fick hon syn på en blå gunghäst som finns där. Genast styrde hon sin kos dit och skulle rida/gunga på den. Hon verkade tycka att det va roligt. Får nog börja köpa lite mer leksaker till henne snart!
Efter att hon ridit på hästen såg hon billådan och skulle sätta sig bredvid den och leka med bilarna. Hon börjar verkligen bli stor med egen vilja min lilla tjej!

Vi fikade lite och sen gick vi hemåt igen. Hade parkerat hos Sofie och Elsa då vi gjorde dom sällskap till kyrkis, så vi fick en liten promenad idag i alla fall. Sa sen hejdå till dom och skulle bege oss hem till mamma/mormor för min syster skulle äntligen komma hem från Vansbro idag.
Men då hon blivit nån timme sen skulle hon inte komma hem än på tre timmar. Så då åkte vi över till Katarina och Alvar en sväng istället.
Hade en underbart trevlig stund där. Känns jättekul att jag och Katarina börjat umgås igen. Umgicks ju en hel del under skoltiden och jag har faktiskt saknat henne ibland efter det. ;)
Vi har alltid nåt att prata om och allt känns så naturligt!
Tack för en fin vänskap Katarina!!!
Vart även bjuden på en god lunch och lite kaffe. Hoppas att jag får bjuda igen nångång...

Vid 15 tiden åkte vi hem till mamma/mormor i hopp om att syrran kommit hem. Men tji fick man! Dom hade stannat till hos hennes pojkväns pappa i Gävle på en fika och det hade dragit ut på tiden. Så vid 16.30 kom hon äntligen hem.
Tyvärr hade hon väldigt bråttom iväg igen då hon va bortbjuden på middag. Men vi hann ju säga hej i alla fall och hon hann kramas med Natalie.
Natalie fick en jättesöt nyckelpiga av henne i ett paket.



Man kunde fälla ner luvan på den! ;)

Tack så mycket moster Matailda!!!
säger Natalie.

När vi kom hem så skulle jag börja med maten. Men Natalie började gallskrika och ville inte sitta i stolen och leka. Så jag gjorde iordning en flaska ersättning åt henne. Hon åt som en tok! Va nog hungrig trots att hon ätit mat 2 timmar tidigare.
Men när hon ätit klar kom det några rapar och sen rätt som det va kom det en rejäl spya!


Önskar att hon kunde gjort som den här söta hunden och kräkts i toan...

All ersättning och maten och fruktpuréen hon ätit tidigare kom upp. Det kom kräks över hela mig (mest i urringningen och BHn), hela Natalie, i soffan och mattan. Tack för den tjejen!!!
Så det va bara för oss båda att klä av oss alla kräkkläder och hoppa in i duschen. Som tur va så kom Magnus hem precis när vi skulle gå in i duschen, så jag bad honom torka soffan och mattan medans jag duschade av Natalie och sen ta henne så jag fick duscha ordentligt.
Efter det vart hon lite grinig. Jag antog att hon va hungring eftersom allt kommit upp. Gjorde gröt som hon åt några skedar av men mest ville hon bara spela Allan och sitta och skratta, larva sig och "prutta" med munnen så det bara stänkte gröt.
Då lessnade pappa (som hade henne i famnen) och hon vart utan. Hon ville ju ändå inte ha. Fick sin napp efter en stund och somnade sen i Magnus famn.

Så hon somnade vid ca 18.30 idag. Har i och för sig inte sovit många minuter idag så hon är säkert jättetrött, men jag hade ju velat att hon ätit nåt innan hon somna. Vi får väl se om hon vaknar om ett tag och vill ha välling. Annars tar jag upp henne och ger henne välling innan jag går och lägger mig. Antar att jag måste upp inatt annars. Har ingen större lust med det faktiskt!

Ja ja... Livet är bra underbart! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0