Gröt

Ni som känner mig eller följt bloggen ett tag vet ju att jag kämpar lite emot min kropp.
Har ju ingen som helst motivation att göra nåt åt den, men mår dåligt över hur den är nu.
Jag vet att om jag skulle få tummen ur arslet så skulle jag kunna gå ner i vikt och bli lite finare ganska snabbt. Men som sagt så finns inte motivationen.

Hur som helst så har jag nu goda nyheter. (I alla fall för mig själv!)
På 2 veckor har jag nu gått ner ca 2,5-3 kg (jag ser det på min kropp och det märks på kläderna), utan att ha gjort ett dugg!
Eller ja... Jag har ju ätit lite bättre.
I normala fall åt jag typ ingenting på en hel dag. Men nu har jag ätit havregrynsgröt till frukost varje dag, försökt att äta nånting under dan (typ lunch), och sen ätit middag och ev nåt på kvällen. 
Tror att det är gröten som gjort det faktiskt. För jag kan ärligt säga att jag slarvat mycket med lunchen. 
Dessutom börjar gympan nästa måndag så då kommer jag att röra mera på mig också, vilket resulterar i att jag får tillbaka lite muskler.
Tror kanske att jag kan börja gilla mig själv lite mera i vinter. Kanske att man vågar visa sig i bikini nästa sommar också utan att behöva gömma sig i vassen. 

Så i Rix fm:s anda så hissar jag idag HAVREGRYNSGRÖTEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0