Torsdagen

Hann inte åka så lång innan jag kom på att jag glömt skötväskan. Den är ju ett måste så det va bara att vända. Precis när jag skulle åka hemifrån igen så kom grannen över. (satt redan i bilen så jag slapp bjuda in henne) Hon har bott i vårat hus som barn och sa förrut att hon ville komma och se hur det såg ut nu. Men just idag va ju inte riktigt nån bra dag. Bjöd över henne nån annan dag. Vi är ju oftast hemma. Men vi pratade en stund iaf. Deras katt hade försvunnit och hon undrade såklart om vi hade sett den. Vet att jag sett katten men när jag såg den senast har jag ingen aning om. Hoppas den kommer hem. Jag har haft katter som sprungit bort och det är verkligen inte roligt. Som tur är har alla utom en kommit tillbaka igen. Min söta lilla Smilla hittade aldrig hem igen. Saknar henne ibland...

Efter pratet med grannen åkte vi iaf ner till Österby och hälsade på Katarina och lilla Alvar. Julia och hennes dotter Olivia var också där. Kul att umgås lite. Jag, Katarina och Julia gick ju i samma klass från lekis till nian och umgåtts väldigt mycket. Tyvärr tappade vi kontakten sen, men det är jättekul att vi tagit upp den igen. Alla vi har ju barn nu också. Julia har varit duktig och hunnit skaffa två. Hon har ju en liten Ludde också.
Efter massa prat och gott fika var Julia tvungen att gå hem för hon skulle jobba.

Usch! Va tvungen att ta en paus från skrivandet. Natalie började hosta så mycket att hon nästan inte kunde andas. Fick säkert nåt i halsen, typ hårstrå eller nåt. Jag fick lite smått panik. Men jag gav henne lite att äta/dricka så gick det över och hon lugnade ner sig. Tack gode gud för det!

Vart var jag nu...
Jo, när Julia och Olivia gått hem klädde jag och Katarina på oss och barnen och tog en promenad. Målet var en liten butik som heter Sekunden. Det är folk från ett gruppboende som öppnat en butik där dom säljer begagnade barnkläder och leksaker. Mycket bra!
På vägen dit stannade vi till på posten och hämtade ut Magnus nya körkort.
Väl framme vid Sekunden vart jag glatt överraskad. Hade aldrig varit dit tidigare och jösses så mycket fina kläder det fanns där. Billigt va det också så jag kommer absolut gå dit fler gånger. Tyvärr hörde jag att dom inte hade så mycket kunder. Men jag kan verkligen rekomendera barnfamiljer att åka/gå dit. Natalie fick 2 body, 1 par byxor, 1 par strumpor, 1 mössa, 1 par jeans och 1 pyjamas för bara 81,50. Ångrar inte att jag gick dit. Hoppas att dom kan få lite rull på det så man kan gå dit ofta. Så alla som läser... Lämna dit era barnkläder och leksaker och passa samtidigt på att handla lite nytt. Dom hade dessutom rea nu. Alla bodyn kostade 5 kr tex. Hur billigt som helst!

Efter shoppningen gick vi hem till Katarina igen och mötte upp hennes sambo på vägen. Vi stannade till en liten stund så Natalie fick äta lite. Sen åkte vi förbi Sofie i 10 sekunder och lämnade en hudkräm som Elsa skulle ha. Natalie tålde inte den så då kan gärna Elsa använda upp den istället för att den kastas. Dom hade besök av Helena på bvc så därför stannade vi inte och prata. Tar det en annan dag.
Vi åkte sen vidare upp till affären. Gick in på Apoteket och köpte maskmedel till Meduza och sen in på Konsum och handla mat. Skönt att kunna variera sig lite och handla på Konsum ibland. Går ju oftast in på Ica.
Köpte en barnmatsburk till Natalie. Tänkte vi kunde se hur hon reagera. När vi kom hem möttes vi av 2 spyor i hallen. Nån av katterna hade ätit en råtta som hade kommit upp igen. Trevligt! ;) Låg en sork me avbitet huvud i sovrummet också. Jag verkligen älskar våra katter...
Natalie fick hon såklart prova äta lite mat sen. Potatis och majs puré. Va väl inte jättegott kanske och väldans konstigt va det. Men hon kom på efter en stund att man kunde svälja lite. Fick nog inte i sig nästan nånting, men nu har vi provat iaf. Det är väl bara att prova varje dag så kommer hon nog på det snart. Lillskruttan!
Nu på kvällen har vi ätit mat, ris och chickybits, och tittat på tv. Ska kolla på lyxfällan sen. Det är ett måste varje vecka. Mycket bra program!  Har betalat räkningar nu på kvällen också. Jösses... Man är inte direkt rik nu när man är mammaledig. Allt är ju typ slut efter räkningarna är betalda. *suck*
Får nog börja jobba snart. Kan ju jobba lite helger och så kanske. Får man ju in lite extra iaf.
Sen får man nog börja kolla på vart man gör av med alla pengar. Har tänkt läggaupp en budget länge men det blir ju aldrig av. Kanske får ta tag i det snart, som allt annat jag planerar att göra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0