oj oj...

Vart dåligt me bloggande idag. Men har inte varit hemma på hela dan.

Nattis vaknade först kl 1. Fick mat och somnade igen. Vaknade kl 4, åt mat och bytte blöja. Tror ni att lillfisen ville sova sen eller? Inte direkt va. Hon va pigg som en mört och ville bar asitta och skratta och prata med sin mamma. Vid halv sex fick jag henne att somna om på mitt bröst. Då hon som vanligt bökade ganska mycket då så fick jag väl inte direkt mycket sömn. Vid 8 vaknade jag till ur dvalan och konstaterade att vi skulle få lite bråttom. Vi skulle ju möta Nettan och Oskar på Gränby vid 9.30 och vi har ju ca 1 timmes resa dit.

Kom till Gränby ganska precis till 10 och mötte då upp vårat sällskap. Vi strosade runt i massa affärer, pratade en massa och åt lunch hos Skuttungekonditorn. Hade en mycket trevlig förmiddag! Tack Nettan!
Vi 2 skulle Nettan dra sig mot bvc. Oskar skulle mätas, vägas och ta 6 månaders sprutan. Hoppas att det gick bra!
Jag gick in på systemet för att hälsa på min kära mor (hon jobbar där). Passade då på att låna deras personalrum så Nattis fick äta och byta blöja.
Efter det drog jag och Nattis en sväng till Ica Maxi i hopp om att hitta en vårjacka till henne. Hittade ingen på Gränby. Jo, i storlek 68 och Nattis har 62. Typiskt! Hittade ingen på Ica Maxi heller Så vi handlade lite mat och sånt istället. (Kanske lägger ut bilder imorgon på vad jag köpte för kläder idag)

På vägen hem stannade vi till hos familjen Jernström/Morell. Va ju tvungen att få se på det lilla underverket och attans så söt hon var! Och såååå liten. Kan inte förstå att Nattis va så där liten. Tycker att hon va precis som nu. Men nu märkte jag hur stor hon verkligen har blivit mitt lilla hjärta.

Kom hem vid 19.30 ganska trött. Inte vart det bättre av att det började snöa på vägen hem från Österby. Så nu är det alldeles vitt här ute på backen och det bara fortsätter att snöa. Även om jag älskar snön hade jag nog trott lite på våren nu.

På kvällen har jag och Nattis kollat lite på tv. Hon har ätit som en häst under tiden. Fortsätter hon så här blir jag ruinerad av all ersättning jag måste handla. Köpte faktiskt 2 paket idag. Va nästan 10 kr billigare /styck på Maxi än här hemma på Ica så då passade jag på. Det går ju ändå åt liksom...

Nu har Nattis somnat, jag har duschat och pratat med min älsklig och sagt godnatt. Nu är det bara jag kvar som ska lägga mig att sova. Katterna har också gått och lagt sig.
Dom har förövrigt varit väldigt snälla idag och inte tagit in en ända råtta eller sork idag. Trodde att jag skulle behöva kasta ut ett gäng när jag kom hem. Men jag fick en positiv överraskning.

Nej, nu ska jag kolla det vanliga på datorn och sen krama kudden och hoppas på en lång och skön sovstund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0