Måndag

Idag har vi varit nere på kyrkis. Vi vägde och mätte oss. Natalie väger nu 5485 g och är 61,5 cm lång.
Hade alltså gått upp 255 g och växt 1,5 cm på 1 vecka. Här går det undan... Hur lång ska hon bli egentligen?
Vi lurade me oss Sofie och Elsa också. Så nu har dom också fått provat på kyrkislivet. ;)
Efter kyskis skjutsade vi hem Elsa och Sofie och sen åkte Natalie och jag hem.

Väl hemma hittade vi en liten ödla i badrummet. Antagligen nåt katterna har släpat in.



Den va ganska söt. Kanske ca 10 cm lång...

Natalie åt lite mat och sen somnade hon en liten stund så jag fick äta lunch. Va ju så fint väder idag så vi gick ut en stund sen. Natalie somnade fort i vagnen. Tänkte gå en liten promenad men den vart väl lite kortare än jag hade tänkt.
Gick bara ner till Vigelsboäng och handlade blommor. Det är bra att det finns så nära. Hade aldrig varit dit tidigare men nu ville jag se vad det va för ställe och tog mig mod till att gå dit. Tycker alltid att det är pinsamt att gå till andras gårdar och handla saker. Speciellt när man är själv, men det gick faktiskt bra. ;)
Handlade 10 penséer (5 blåa och 5 vita), 3 månadssmultronplantor och 1 rosenskära. Satte penséerna i väggamplar och satte ute på väggen. Vart ganska nöjd faktiskt!



Dessa hänger mellan toafönstret och hallfönstret



Den här hänger bredvid ytterdörren.



Rosenskäran och smultronen har inte fått nån plats än. Måste läsa lite om hur dom ska planteras...

Vid 17.30 kom älsklingen hem. Så skönt att han ska komma hem på kvällarna nu.
Han hade handlat lite och beställde flygande Jacob till middag. Vart riktigt gott! Även fast det var jag som lagade maten. :)

Nu ska jag försöka få i Natalie lite mera mat och sen ska hon gå och sova. Lär nog inte dröja allt för länge innan jag och Magnus också går i säng. Jag är skittrött idag, och Magnus också. Han åkte ju hemifrån vid 5 imorse och dessutom jobbade han ju typ 16 timmar igår. Stackarn.. Dom hade jobbat så nästan varje dag när han va i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Såg ut som att den där ödlan levde också?!. Fyfan att du inte blir rädd nån gång! :P

2010-04-26 @ 21:29:11
Postat av: Madelen

sån ödla hade vi oxå i badrummet när vi bodde i masugnsskogen:)

2010-04-26 @ 21:41:26
Postat av: Sofie

I onsdags vägde hon 3190 och nu vägde hon 3480 så egentligen hade hon ju gått upp nästan 300.:)

2010-04-26 @ 23:01:08
URL: http://sjernstrom.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja Matilda, den levde. Hur ska man kunna bli rädd för en sån där liten och söt grej? Man blir liksom van me alla djur här. Skulle jag va rädd för allt fick jag nog flytta till en lägenhet.



Sofie: Då har hon ju gått upp jättebra! Ingen fara me lilltjejen! ;)

2010-04-27 @ 11:23:24
URL: http://daintymorsel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0