Föräldragrupp

Natalie sov jättebra inatt. Vaknade första gången kl 3.30, då bytte vi blöja och så fick hon mat. Vaknade sen 6.15, fick mat och så somnade hon om. Inte så vanligt. Sov ända till 8.30. Då låg vi och prata en stund sen gick vi upp och bytte blöja, klädde på oss och åt lite frukost.
Klockan 10 tog vi på oss vinterkläderna igen och åkte mer till Österby. Skulle på första mötet med föräldragruppen idag. det var 5 nykomlingar. Den äldsta va 5,5 månader och den yngsta va nog 3 veckor om jag inte mins fel. Kommer nog bli trevliga pratstunder. Nästa gång skulle vi prata om bebismassage. Har ju hållt på med barnmassage förr så det tycker jag ska bli roligt!

Kom hem vid 12.30. Natalie hade somnat så jag lät henne som en stund till i bilstolen.
Undertiden hann jag hämta 2 svängar med ved, tända 2 brasor (en i köksspisen och en i kakelugnen i vardagsrummet), Vika massa tvätt från i tisdags, starta en tvättmaskin och lite annat småpyssel. Är skönt när skruttan sover lite så man hinner med nåt. Hon vill ju gärna ha mammas uppmärksamhet hela tiden när hon är vaken.

Nu har både hon och jag ätit lite lunch och pratat en sväng med pappsen. Han kanske skulle svänga förbi en sväng här hemma ikväll. Han va tydligen tvungen att åka till Gräsö och svarva nå grejor till båten/färjan dom pysslar med och då tänkte han passa på att pussa lite på oss. Även om det kanske blir en liten omväg...
Men vi saknar våran älskade pappa så vi klagar inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0